Update! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Kim Toor - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Kim Toor - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Maart 2009 | Nederland, Zoetermeer

Heb alweer een tijdje niets geschreven, dus hier weer even een update van mijn belevenissen!
Ik zit alweer over de helft van mijn verblijf hier en heb het hier nog altijd super naar mijn zin, zaterdag 21 februari waren mijn ouders hier aangekomen. Super leuk, heb de eerste dag direct een citytour met ze gedaan. Langs Fort Zeelandia geweest, de plek waar de decembermoorden plaats gevonden hebben. En zijn samen met de andere meiden op woensdag gezellig uit eten geweest! Ze zijn na 10 dagen weer vertrokken richting Nederland, waar ze heerlijk hun truien en lange broeken weer uit de kast moeten halen! Ahhhh..
Het was hier zaterdag, twee weken geleden, ook carnaval, het wordt hier niet zo groot gevierd als in Brazilië, maar het zag er wel heel gezellig uit!
Iedere donderdag gaan we naar Havana lounge, super gezellig! Je kan buiten op het terras lekker zitten om iets te drinken en binnen wordt er flink gedanst. Van 11 tot 1 uur kun je hier je nieuw geleerde salsa en merengue pasjes showen! Ohw ja nu ik het toch over salsa heb, we zitten alweer een maand op les. En vorige week maandag hadden we (Nathalie, Sophie en ik) onze basistest. Ennn……. Geslaagd! We gaan nu beginnen met het volgende niveau, Semi gevorderd.
Ons vorige weekend was echt helemaal volgepropt. Op donderdagavond natuurlijk naar Havana lounge en de volgende dag zijn we met een aantal mensen gaan waterscooteren op de Suriname rivier. Dit was echt super leuk! Nadat we eerst om de beurt bij een van de jongens achterop gingen, wilde we het zelf ook wel eens proberen! Het was op een gegeven moment niet meer echt waterscooteren, want iedereen probeerde elkaar ervan af te krijgen. Oeps, na een aantal keer lag zelfs de waterscooter ondersteboven in het water…. En vervolgens raakte ik ook nog midden op de rivier het touwtje kwijt met daaraan de startonderbreker! Nergens meer te vinden, wat nu?!! De jongen die op dat moment ook op de waterscooter zat kreeg ons gelukkig weer veilig op het land. Zit alleen echt onder de blauwe plekken, maar ach heb een super leuke dag gehad.
Die avond waren we door Franse mariniers, die we de vorige avond in Havana lounge hadden ontmoet, uitgenodigd op hun schip. Na eerst een rondleiding te hebben gekregen door het schip, werden in een kleine lounge de flessen champagne voor ons open getrokken!!!! Na wat gedronken te hebben zijn we samen met een aantal officieren, de kapitein en de ambassadeur van Frans Gyana naar La Caff geweest. Een soort van café waar buiten gedanst kan worden.
Op zaterdag hadden we een afspraak staan bij de hamam, waar we heerlijk zijn gescrubd en gemasseerd! Vervolgens zijn we met ons zachte perzikenhuidje naar de Hermitage Mall gegaan, waar we nog even wat gewinkeld hebben, waarna we ’s avonds naar de discotheek, Zsa Zsa Zsu, gingen!
Op zondag hebben we heerlijk gehangen aan de rand van het zwembad!
Dinsdag was het bij thuiskomst van stage even schrikken. Aan de achterkant van ons huis, bij de keuken, lagen er twee ruiten uit, en het ijzeren hek aan de buitenkant was helemaal verbogen. Een poging tot inbraak…. De huisbaas heeft gelukkig dezelfde dag er nog voor gezorgd dat alles weer in orde kwam, en hij wil nu zelfs een alarm en een dievenijzer boven aan de trap plaatsen. Weer een beetje extra veiligheid!
Afgelopen zaterdag zijn we naar het concert van Duane, een bekende reggae zanger hier, geweest! Het was echt heel leuk, kon aan het eind van de avond alleen echt niet meer op mijn benen staan. Het concert zou namelijk om 9 uur beginnen, maar dit bleek de Surinaamse tijd te zijn, dus het begon ongeveer een uurtje later! Nou ja toen begon het 2,5 uur durende voorprogramma…. Hahah! Het daadwerkelijke concert duurde ongeveer 1,5 uur.
We hebben afgelopen zondag de Commewijne tour gedaan! Was super leuk, hebben op de Suriname rivier een heleboel dolfijnen gespot en zijn langs een aantal plantages geweest. Weer wat cultuur opgesnoven, haha!
Als me hoofd niet vast zou zitten zou ik hem allang hebben verloren!! Zijn het niet de sleutels die ik kwijt ben, dan zijn het wel me kleren! Of geld overzetten via postbank zonder je telefoon (dus geen tancodes), vervolgens met telefoon maar niet mijn Nederlandse simkaartje erin… Dan geld pinnen zonder portemonnee, vervolgens met portemonnee maar zonder pinpas! En dan ook nog eens je tas in de achterbak van een taxi laten liggen, Oeps!! Ik kan nog wel even doorgaan, maar vanaf nu ga ik echt heel goed op mijn spullen letten! Hihi!
Ohw ja vergeet ik bijna dat ik hier ook nog stage loop……
Nou dat gaat allemaal helemaal goed! Deze maandag was de school zelfs gesloten (Yeah) omdat het hier zo hard aan het regenen is (dat is dan weer wat minder leuk..). De straten zijn hier echt helemaal ondergelopen, echt niet normaal. Ik dacht dat de regentijd al ruim een maand geleden afgelopen moest zijn, maar het gaat nog even door…. Jammer!

Nou een dikke kus uit het overstroomde, maar toch nog steeds wel warme Suriname!

Ohw ja klik door voor de foto's, er komen er meer, maar Internet is niet zo snel:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FLFOQXQD
Liefs!

  • 11 Maart 2009 - 06:12

    Ineke:

    hoi kimmetje,

    ha ook eindelijk weer bericht van jou, nu alleen de foto's nog (wat een zeur hé?)

    wat hoor ik ben je zo slordig aan het worden (hi hi)
    zit nu bij kyan, zijn andere oma heeft hele mooie foto's laten maken, kan bijna niet kiezen.
    jullie hebben wel veel dolfijnen gezien zeg.fijn dat jullie huis weer extra beveiligd wordt.
    vind wel dat jullie een superlange vakantie hebben, met soms ook nog wat gedoe op zo;n school. wat is het daar anders hé dan bij ons. ik heb mijn ogen uitgekeken toen ik op bezoek was. nou mei een knuffel van kyan en kus van ons, ga lekker door met genieten en tot horens

    ineke

  • 11 Maart 2009 - 14:47

    Oma:

    hoi Kim. Fijn weer eens iets van je te lezen.Wat een avonturen zeg, vooral dat met geld pinnen.Vorige week ben ik met Ria op wintervakantie geweest in Grein in Oostenrijk. De sneeuw was niet veel soeps.De week ervoor was er 1,5 mtr sneeuw gevallen en toen wij daar aankwamen had het geregend . De sneeuw was hard. Onze chauffeur keek steeds op internet waar gelanglauft kon worden. Soms wel 2,5 à 2uur rijden van ons hotel vandaan. Ook zijn we een dagje naar Wenen geweest en hadden gelukkig droog weer .We hadden een goede gids en hebben veel van de stad gezien. Ook hebben we een arreslede tocht gemaakt in de stromende regen. Was erg zielig voor de paarden. De walm sloeg eraf en een paard is nog gestruikelden heeft zich verwond. Ze moesten de tocht 2x maken want we waren met 39 personen.Nu meisje geniet nog van je laatste weken en ik hoop gauw weer iets van je te horen. Oh ja, ik heb heel leuke foto`s van Kyan`s verjaardag en van 1 jan. van Lotte en Kyan samen, maar die zie je wel als je terug bent .Liefs Oma Tiny

  • 13 Maart 2009 - 07:41

    Saskia:

    Hey kimmie,
    Wat een verhaal zeg!
    En wat ben je toch vreselijk vergeetachtig!
    Lekker handig! Wel leuk zeg dat jullie daar zoveel mensen hebben leren kennen om leuke dingen mee te doen! Zo kom je nog eens ergens.
    Nou heel veel plezier nog en we wachten op het volgende avontuur!
    Liefs van ons! xxxxx

  • 23 Maart 2009 - 18:56

    Jan:

    Hoi Kim
    We hebben leuke foto's gezien van Leo en Ineke. Leo vertelde er erg enthousiast over. Nog veel plezier in je laatste weekjes daar!
    Veel liefs van Jan en Greetje

  • 24 Maart 2009 - 17:57

    Opa En Om,a:

    je brief gelezen we denken er over om ook een weekje over tekomen .aangeziuen we weinig geld hebben zien we er maar vanaf.veel plezier en tot ziens.

  • 26 Maart 2009 - 15:45

    Michel Hogenes:

    Hallo Kim,

    Ik was vanmiddag bij je moeder in de klas voor een stagebezoek. Zij vertelde me dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Vandaar dat ik even op je site ben gaan kijken naar jullie ervaringen. Ik word jaloers als ik je verhalen lees! Geniet nog even van de laatste 14 dagen. We zien je vanzelf weer op de pabo verschijnen.

    Met vriendelijke groeten,

    Michel

  • 30 Maart 2009 - 11:40

    Groep 1/2 B, Conny:

    lieve juf Kim, dank je wel voor de kaart. leuk om van je te horen. je doet veel leuke dingen. tim zegt: dat kunnen wij allemaal niet doen. wel fijn dat je maar 1 keer naar school hoeft en 's middags lekker vrij! wij vinden het leuk als je nog langs komt dan kun je zelf alles vertellen over Suriname, groetjes en veel liefs van ons allemaal,laura, thijmen, tim, ginger, eline, kite, naomi,jamie,alfons, katey,kenan,rick, daan,jordan, ryan,rowan, liefs conny ook groeten van de collega's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zoetermeer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2009

Terug in t oude, vertrouwde, koude, kikkerlandje..

31 Maart 2009

De laatste daagjes…..

10 Maart 2009

Update!

10 Februari 2009

Whaaaaah de tijd vliegt!!

05 Februari 2009

Foto's staan online!
Kim

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 7152

Voorgaande reizen:

27 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: