Mijn eerste berichtje uit het warme Paramaribo! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Kim Toor - WaarBenJij.nu Mijn eerste berichtje uit het warme Paramaribo! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Kim Toor - WaarBenJij.nu

Mijn eerste berichtje uit het warme Paramaribo!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Januari 2009 | Nederland, Zoetermeer

Na een vlucht van 9 uur zijn we afgelopen dinsdag rond 6 uur plaatselijke tijd geland op Zanderij.
Wat een vlucht was dit!! De Surinamers maken er in het vliegtuig één groot feest van, met veel drank, hard gepraat en gelach. Op het vliegveld stond Robbert (de man die alles hier voor ons geregeld had) ons al op te wachten. Wij (Annette, Naat en ik) werden door robbert naar ons huis aan de Prinsessenstraat gebracht, Soof en Steef gingen met de bus. Onderweg kwamen we langs een soort van Indianendorpjes, heel primitief allemaal.
Ons huis is heel mooi en is ook heel centraal gelegen, vlakbij het centrum. Op de benedenverdieping is de huiskamer (we hebben zelfs een tv met dvd-speler) met keuken, één slaapkamer, een kamer waar we onze fietsen kunnen stallen, een douche en toilet. Boven zijn er nog 4 slaapkamers, en een douche en toilet.! En in iedere kamer een ventilator, die we de hele nacht aan hebben staan. Het enige minpuntje is dat de keuken wel best vies is, geen moeilijke keus dus om lekker uit eten te gaan!
Ohw ja, en mijn grootste nachtmerrie is werkelijkheid geworden….. We hebben alleen maar koud (maar dan ook echt KOUD) water. Mam, pap wees gewaarschuwd ik kom 10 dagen lang bij jullie douchen, hahah!
Het is hier echt heerlijk warm, maar de tropische regenbuien hebben we al meerdere malen meegemaakt, dat is echt niet normaal! 5 tot 10 minuten lang stort regent het, waardoor alle straten vol komen te liggen met grote plassen water!
Op onze eerste dag werden we al om 8.15 uur opgehaald door Robbert die ons Paramaribo zou laten zien, maar we moesten eerst naar de vreemdelingendienst. Weet eigenlijk niet eens wat we daar nou hebben gedaan, ons visum verlengd ofzo… Ook zijn we langs onze stagescholen geweest, waar we maandag moeten beginnen. De oranjeschool, waar Steef, Soof en Annette stage gaan lopen, was erg groot en zag er best goed uit. De Staehlinschool, waar Nathalie en ik stage gaan lopen is christelijk, hier bidden ze dan ook drie keer per dag, nou ja dat scheelt weer lesuren toch! Haha! De klasjes op deze school zijn erg klein in vergelijking met de andere basisscholen hier.
In het centrum hebben we een nieuwe simkaart gehaald. En ’s avonds natuurlijk Roti gegeten, oeh wel best pittig hier! Na een paar uurtjes slapen ben ik samen met Nathalie en Annette uitgeweest naar Millenium, soort Amphion.
Gister hebben we fietsen gehuurd We waren nog geen kwartier aan het fietsen toen ik al een lekke band kreeg, fijn hoor heb ik weer! Ben naar huis gelopen en de buurman wilde hem gelukkig voor me plakken, vergat alleen de fietssleutel bij hem af te geven toen we weer weggingen, haha kon hij hem nog niet plakken! Oeps!
Om 6 uur gingen we kijken bij Broki, een club waar ze salsales geven. Hebben ons direct opgegeven voor de beginners cursus. Dinsdag beginnen we, ben benieuwd! Daarna aan de waterkant, bij de Surinamerivier, gegeten bij ‘de Waag’, een best luxe restaurant.
‘s Avonds en eigenlijk ook vaak als we overdag ergens heen gaan bellen we een taxi, dit is echt super goedkoop! Voor 6 SRD (iets minder dan €2) stappen we met z’n 5-en (oké, zit niet heel comfortabel) in de auto.

In ons huis hebben we al een heleboel gekko’s gespot, haha! Lekker laten zitten, het schijnt zo te zijn dat die insecten eten.

Ik heb trouwens al welgeteld 10 muggenbulten!

Heel veel Liefs Kim

Nieuw telefoon nummer: +5978728514

• 30 Januari 2009 - 14:05

Aagje:

Whaaaa vett!! Ik kende het verhaal eigenlijk al van Nathalie haar verslag, maar jij verdient ook een berichtje, haha.

Veel plezier en doe voorzichtig!

X Aagje

• 30 Januari 2009 - 14:46

Rik:

leuk he die muggenbulten :) maar wel leuk die salsa lessen kan je het mij leren als je terug bent. nog veel plezier

kusje rik

• 30 Januari 2009 - 14:51

Naomi:

Heej!
    Je hebt het volgens mij al erg naar je zin!
    alleen dat koude water is wat minder!
    maar hebben ze geen warm zwembad in de buurt?
    ik ben trouwens aangenomen bij nutricia!
    veel plezier nog!
    x naomi (en kevin)

• 31 Januari 2009 - 06:20

Ineke:

lieve kim, het klinkt allemaal al heel goed. behalve dan van dat water en de 10 dagen dat je bij ons komt douchen, ben bang dat wij dan niet meer aan de beurt komen. je staat er thuis al uren onder!
    gisteren naar de NOT geweest met het hele team. we hebben bij de heutink stand een wii spelcomputer gewonnen voor school.
    kyan kan de trap al heel snel opklimmen en gaat dan jouw kamer in en klimt op je bed!
    doei geniet maar verder en tot schrijfs of bels
    kus mama

• 31 Januari 2009 - 08:17

Solange:

Leuk verhaaltje Kim! Blij dat je die Surinamers eens even gaat laten zien hoe je nu echt salsa danst :P Vergeet vooral onze tips niet! Have fun de komende tijd,
    Liefs, Solange

• 31 Januari 2009 - 12:06

Leo:

Hoi Kim,
    Leuk verhaal. Hoop voor jou (en voor ons) dat we warm water hebben, anders maar water opwarmen in een pan.
    xxx en groetjes

• 31 Januari 2009 - 14:15

Daisy:

Klinkt echt al helemaal leuk wat je daar allemaal meemaakt!
    haha en Kim en een koude douche ik moet er wel om lache hoor!
    Geniet ervan en veel succes maandag met stage lopen!
    xxxxjes Daisy

• 01 Februari 2009 - 09:21

Kyan:

Hey tante kim,
    Zoals je al bij oma hebt kunnen lezen,klim ik helemaal de trap op en ga lekker op je bed zitten!
    Zit wel steeds te w88 tot je te voorschijn komt!
    Maar mijn mama zegt dat dat nog wel ff gaat duren!
    Nou heel veel plezier en ik hoor van mama wel al de mooie verhalen die je schrijft!
    Dag kimmie een hele dikke knuffel en een hele natte kus x Kyan.

• 01 Februari 2009 - 20:20

Delia & Pascal:

Lieve kim, het klinkt allemaal al heel leuk! Nogal balen van de douche!!Gelukkig dat je ouders nog langskomen. Nou veel plezier nog en wij houden je site in de gaten voor meer verhalen.

Liefs Delia & Pascal

• 02 Februari 2009 - 20:12

"oom" Jan:

Hoi Kim, leuk om iets van je te lezen in dat verre Suriname. Van koud water wordt je wel heel sterk! En als het veel regent kun je toch gewoon op straat douchen?
    Veel plezier!! Groetjes Jan

• 04 Februari 2009 - 19:40

Ineke:

hoi Kim,
    probeer al een paar keer je te bellen op het nummer dat je hebt doorgegeven, maar het lukt niet echt, jammer hoor.
    als het moeilijk is om foto's te plaatsen moet je ze volgens Erik eerst verkleinen!
    Kyan heeft een orontsteking en krijgt medicijnen, gelukkig gaat het alweer wat beter.
    ben benieuwd naar je avonturen, school, salsales etc. Laat gauw wat van je horen.
    kus en veel liefs. groetjes aan de anderen